Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

102Na

Po nieudanym eksperymencie na przedniej szybie, powrócono do rozwiązania z modelu 13N. Pozostawiono jednak konstrukcję przegubową. Tak powstał 102Na. Tramwaj okazał się bardzo popularny i w efekcie trafił do wielu polskich miast. Jedyna dużą wada był szybko zużywający się przegub. Cechą charakterystyczną katowickich egzemplarzy jest zastąpienie części przednich drzwi oknem i włączenie go do kabiny motorniczego. Wagony te posiadają piasecznice.

Rozruch nie przełączalny- po dwa silniki na wózku połączone szeregowo, a te pary równolegle. Posiada hamulce: zwarciowy, solenoidowy tarczowy i szynowy na każdym wózku.

Wyprodukowano 435 sztuk w latach 1970-73 w Konstalu.

Wrocław przerobił dwa 102Na na dwukierunkowe i stosowano je tam w składach podwójnych. wagon posiadał drzwi obustronne, prawdopodobnie analogicznie do 111N. Do dziś przetrwał jeden egzemplarz.

Tramwaj ten kiedyś jeździł po: Gorzowie Wlkp., Gdańsku, Krakowie.
Do dziś jeździ po: Śląsku, Wrocławiu, Szczecinie i Poznaniu. Dziś Warszawa posiada jeden odrestaurowany egzemplarz.

After building not a very good construction which was 102N, some sollutions from 13N were restored. So they built 102Na. This tram was articulated one. It appeared to be a very polular construction and was sold to many cities in Poland.

It used to be use in Poznan, Gorzow Wlkp., Gdansk. Still in use in , Krakow, Szczecin, Chorzow, Katowice.

Długość/ length mm 19700
Szerokość/ Width mm 2430
Wysokość/ Height mm 3076
Rozstaw osi/ Wheels distance mm 1900
średnica kół/wheels diameter 640 mm
Masa własna/ Weight 26 t
Miejsca siedzące/ Sitting places 32
Miejsca stojące/ Standing places 160
Wznios podłogi nad główką szyny/ Floor- rails distance 940 mm
silniki/ motors 4 x 41 kW
prędkość max [km/h] / max speed [kmph] 55
Przyspieszenie rozruchu wagonu nieobciążonego/ Acceleration- empty tram 1,0 m/s2

650x655
102Na w tunelu metra warszawskiego


2,35 MB
spakowany do pliku rar

1,3MB- przejazd ulicą Krakowa .mpeg
(link do elementu witryny Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji)
  640x480
GOP
310x280 490x320
Kraków
570x400
Kraków
250x300 355x430
Szczecin
310x260
Kraków
280x280
Kraków
480x330
250x200
Kraków
100x135
Kraków
175x210
Kraków
400x260 340x320
Kraków
- wersja tradycyjna, 800x600
800x600
wersja tradycyjna
650x520 650x520
  320x225
wersja zmodernizowana,
750x565 580x340
GOP
430x240
GOP
450x530
GOP
545x310
GOP
290x310
GOP
645x400 1630x1070

Zobacz też/ See also: 101N&101Na ; 102N ; 102Na ; 102NaD ; 102NaW ; 102Nd ; 802N ; 802N ; 803N ; 103N&403N&104N

◄◄Wstecz/ back