Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

105N

Nazwa pochodzi prawdopodobnie od nominalnej ilości miejsc stojących (105). 105N z zewnątrz rozpoznawany jest przez dodatkowe okienka pod przednią szyba oraz pod przednimi szybami trójkątnymi. Miał też szybki nad drzwiami- służyły do wstawiania tablic o nazwie i numerze linii. Początkowo 105N nie miały możliwości jazdy ukrotnionej, czyli również łączy międzywagonowych. Późniejsze modele miały już taką możliwość i miały światła przednie oraz łącza elektryczne osadzone w jednym pasie. Na tyle wagonu pierwszego są blaszane klapki, a za nimi łącza. Zamontowano też wieszak na przewody wiszące między pojazdami. Na przedzie wagonu drugiego łącza są między reflektorami, za klapką. Za motorniczym znajdowała się mała szafka z elektryką oraz ścianka drewniana nad nią. Duża część elektryki, umieszczona w 105Na za motorniczym, tu osadzona była pod schodami. Powodowało to duże jej zawilgocenie. Wagony nie dają się łączyć w składy potrójne. Posiada hamulce: elektromagnetyczny, szynowy oraz bębnowy. Nie ma natomiast rozruchu przełączalnego, jak 105Na.

Gdy pojawił się model 105Na, wagony 105N przerobiono w większości na 105Na. 105N stały się niezwykłą rzadkością. W Gdańsku i Poznaniu znajdują się przywrócone do oryginalnego wyglądu wagony.

105N był bardzo popularny i wyprodukowano w latach 1973-79 aż 980 sztuk.

The name comes propably from the number of people to carry by the tram. 105N has extra, small windows below the front window and below the triangle windows in the front.It had extra windows over the doors, where were information tables.  It also has the front lights and electrical connectors placed on one belt ( the connectors between the lights). 105N has poorer electicity and behind the driver was only a small electricity box with a wooden n wall over it. They couldn't be matched as a tripple tram.

When 105Na was first produced, most 105N's were chanched into 105Na's and so 105N were very rare. Recently, however, many 105N's received it's original look.

Two 105N of original look are in Gdansk and Poznan.

długość/length: 13,5 m
szerokość/width: 2,4 m
wysokość/height: 3,06 m
rozstaw osi/wheels distance: 1,9 m
masa/weight: 16,8 t
miejsc siedzących/sitting places: 20
miejsc stojących/standing places: 105
wznios podłogi nad główką szyny/rails-floor distance: 910 mm
silniki/motors: 4x40kW
przyśpieszenie rozruchu wagonu b. obciąż./acceleration with no load: 1,4 m/s2

790x535
Gdańsk (patrz- drugi wagon. Dziś to już "żelazko")

390x195

750x535
Gdańsk (patrz- drugi wagon. Dziś to już "żelazko")


zdjęcie wykonano w 105Na, ale to typowy układ dla 105N

465x425
Poznań

685x630
Gdańsk
640x545
Gdańsk- parada XI 2005; N i 105N
2005 parade; N & 105N types
660x410
Gdańsk
660x705
Gdańsk
  975x655
Gdańsk
tablica informacyjna o wagonie
960x725
Gdańsk
960x605
Gdańsk
505x675
Gdańsk

 Zobacz tez/ See also: 105N ; 105N2=115N ; 105NW&805N ; 105Na ; 805Na ; 105NT ; 805NS ; 105Nb ; 105Nbe ; 105Ne ; 105Nf ; 105Np ; 105Nm ; 105N1k ; 105N2k ; 105N2k2000 ; 105N3k ; 105Nz ; 106N ; 107N&108N ; 106Na ; 111N ; 105NaD ; 105Nmodern ; 105NCh&105NChD ; inne-Konstal-other

◄◄Wstecz/ back