Główna
Home

Miasta
Cities

Co nowego
What's new

O stronie
About the page

Linki
Links

O mnie
About me

204Wr As

Jest to najnowszy nabytek Wrocławia (rok produkcji 2004, przyjechał do zajezdni w styczniu 2005), wybudowany zresztą w tamtejszym Protram-ie. Wzorowany jest na prastarej konstrukcji 105N, a najbardziej podobny do zmodernizowanych w tymże zakładzie wozach 105N, również dla Wrocławia. Ten jednak, w odróżnieniu od modernizacji, posiada zmieniony pulpit motorniczego, zadajnik typu "joystick", większe szyby w drzwiach, wszystkie okna wklejane, burty pionowe i obudowane wózki. Okienka uchylne znajdują się nie we wszystkich oknach. Tramwaj ten posiada silniki asynchroniczne (czyli prądu przemiennego). Układ rozruchowy opracowano w oparciu o tranzystory IGBT sterowane mikroprocesorem. Niezbędne były oczywiście również falowniki, dające napięcie 400V DC. Jeszcze krótkie rozszyfrowanie nazwy: 204 to zamiast 105 (żeby było inaczej...), Wr- dla Wrocławia, As- asynchroniczne silniki trakcyjne.

This is the newest tram in Wroclaw, made in late 2004 by Protram Wroclaw. It is based on old 105N construction, and  quite simmilar to modernised 105N's in this company, for the same city. However, this type has a new steering console, "joystick"-like speed adjuster, bigger doors glasses. It has asynchronous motors with IGBT system. And where from cames name of this type? "204"- a bit changed "105", "Wr"- becouse for Wroclaw and "As" becouse it has asynchronous motors.

Zdjęcia wykonano we Wrocławiu.

580x300

670x545

700x290

Zobacz też/ See alsoTatra T1 ; Beynes; E1; C3; 205WrAs

◄◄Wstecz/ back