Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

B1D+B2D

Dwie pierwsze doczepy zostały wyprodukowane około 1910 roku dla miasta Mettmann. Jedna z nich w połowie lat 20. trafiła do Berlina. Do Poznania przyjechały w 1942r. wraz z wagonami z Drezna i Karlsruhe.  Wóz miał zabudowane pomosty bez pełnych drzwi, na ścianach bocznych 5 okien: 3 małe i 2 większe.

Również w 1942 roku trafiły do Poznania nieco inne doczepy. Wyprodukowane były one w 1898 roku, podczas eksploatacji  zabudowano im pomosty z przesuwanymi drzwiami.  W 1942 roku dostarczono również dwa wagony silnikowe pochodzące z ok. 1910 roku. W latach 20. zmodernizowano je zabudowując pomosty. Posiadał 2 silniki o mocy 33kW każdy oraz wyłączniki nadmiarowe i nastawniki AEG. Wagonom doczepnym nadano po wojnie symbole B1D (pierwszy typ) oraz B2D (drugi typ). W czasie odbudowy zamontowano wszystkim wagonom z Berlina pełne drzwi. Po 1950 roku w wagonach B2D wymieniono okna na 4 nie dzielone. Wagony silnikowe wycofano w latach 50. Wagony B2D wycofano w 1958 roku. B1D przetrwały do roku 1968

The first two trailers (called after war B1D) were made in 1910 for the city of Mettmann. In 1942 they were brought to Poznan. It had built-up platforms with no doors, and 3 small and 2 bigger windows at a side.

B2D were brought to Poznan also in 1942, but were made in 1898. In this year also 2 motors car were brought (made in 1910). It had 2x33kW motors. Motor cars were used till 50s, B2D till 1958 and B1D- till 1968.

B1D/B2D

długość/length 8,4m / 8,4m
 szerokość/width 2m /2,1m
rozstaw osi/wheels dist. 2,75m/3m
miejsc siedzących/sitting places:20 /20
miejsc stojących/standing places: 45 /45

Zobacz także/ See also:

◄◄Wstecz/ back