Produkcja: Lilpop- Rau- Löwenstein S.A. Warszawa (powstały tramwaje Lilpop, LilpopI, LilpopII, LilpopIII ). Powstał na wzór tramwaju typu A. Część produkcji była sprzedawana do Łodzi. Jednak tuż przed II Wojną  zostało się 5 wagonów bez zamontowanej aparatury elektrycznej, które przeznaczono jako doczepy bierne. W latach 1972-73 wycofano z Warszawy wszystkie egzemplarze z ruchu. Herbrandy były używane w wielu miastach i jak na złość były tak przebudowywane, że dzisiaj trzeba zawodowców żeby je odróżnić od innych. W Jeleniej Górze używane były w latach 1900-1954.
Egzemplarz znajdujący się dziś w Bydgoszczy został zbudowany przez Herbrand i AEG, a trafił do tego miasta w 1953r.
Made by Lilpop - Rau -Löwenstein S.A. Warsaw. The construction was based on A tram. There were four versions: Lilpop, LilpopI, LilpopII, LilpopIII . Few trams were sold to Lodz.. Only five trams with no electrification survived up to 2.nd WW and they were used then as trailers. The trams were used till 1973. Herbrands were so strongly rebuilt that today it is very difficult to recognize them. In Jelenia Gora (Hirschberg) They were used in 1900-1954.

Lilpop I silnik/ motor 25 KM/ HP
Lilpop II silnik/ motor 35 KM/ HP

Lilpop III:

Lata produkcji / Made in:1939
Długość / Length:10540 mm (ze sprzęgiem 11200 mm)
Szerokość / Width:2095 mm
Rozstaw kół / Wheels distance:1000 mm
Masa własna / Weight: 15100 kg
Liczba miejsc siedzących / sitting places:22
 Liczba miejsc stojących/standing places :40
Moc silników / motors :2 x 49,5 kW

475x290   680x430

Ringhoffer ; P9Bergmann ; Bremen