Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

P1D

20 sztuk tych doczepek wyprodukowano własnymi siłami w warsztatach poznańskich w latach 1929/30. Podwozia miały drewnianą ramę, jedno wejście po środku wagonu, w których zamontowano 4-częściowe łamane drzwi. W wejściu nie było stopnia co bardzo ułatwiało wymianę pasażerów. Stopień był dopiero w przejściu z przedsionka do przedziału pasażerskiego. Dzięki temu nazywano je „dwoma pokojami z kuchnią” . W 1968 roku wymieniono drzwi łamane na 2-skrzydłowe rozsuwane i usunięto podwójne siedzenia. Wycofano je do roku 1972. Jeden z dwóch ocalałych w 1981 roku wywieziono do Krakowa, gdzie w muzeum komunikacji niszczeje do dziś, niestety nie udało się go sprowadzić z powrotem do Poznania. Drugą doczepę niestety zezłomowano.

20 of this trailers were made in Poznan. It had wooden chasis with one entrance (with no step) in the centre. This low floor was only in this "hall". In 1968 double sitts were replaced with single ones, and the doors were changed. In 1972 the cars were removed. In 1981 one car was moved to Krakow's Technician Museum, where it's waiting for rebuilt.

długość/length: 10,1m
szerokość/width: 2,2m
waga/weight:7700kg
rozstaw osi /wheels distance: 3,0m
 miejsc siedzących/sitting places:33
miejsc stojących/standing places:25

585x220
P1D w składzie z N i Nd / P1Dwith N and Nd types

Zobacz także/ See also:

◄◄Wstecz/ back