Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

R

W latach 1924-26 dostarczono do Poznania 15 sztuk takich wagonów. Wagon posiadał na ścianach bocznych po 4 duże prostokątne okna (z czego 2 środkowe opuszczane) z szerokimi słupkami międzyokiennymi. Wagon posiadał całkowicie zabudowane pomosty. Magistrat zatwierdził taki wygląd  wagonów jako obowiązujący dla wszystkich nowych wagonów w PKE. Wagony miały różne wyposażenie elektryczne: pięć pierwszych posiadało osprzęt Siemens-Schuckert, 2 silniki Dy551b miały moc 34kW każdy. Reszta wagonów miała osprzęt firmy Brown-Boveri, 2 silniki GTM2i miały moc 32,8kW każdy. Po wojnie wagonu oznaczono symbolem R. W latach 1960-62 przeprowadzono im bardzo zaawansowaną przebudowę. Zamontowano im aparaturę elektryczna identyczną jak wagony N, oprócz tego przebudowano ich pudła. Otrzymały one przód i tył od wagonów N, niektóre nawet podwozia z eNek. Od wagonów N różniły się węższymi drzwiami oraz 4 oknami po boku. Z ruchu pasażerskiego wszystkie z nich wycofano do roku 1972. Ostatni techniczny został zezłomowany w latach 80.

In years 1924-26 15 such tram cars were brought to Poznan. In had 4 big windows, 2 of which openable and built-up platforms. 5 cars had 2x24kW motors by Siemens-Schuckert, and the rest 2x32,8kW motors by Brown-Boveri. In years 1960-62 the cars had very serious modernisation and it became similar to polish tram cars type N. Different looking were only doors and bigger doors. the cars were used till 1972.

 

580x865 465x240 1145x655

wysokość/height: 3,25 m
szerokość/width: 2,18m
długość/length: 10m

Zobacz także/ See also: N , P3D

◄◄Wstecz/ back