Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

S2

Kolejnym typem sprowadzonym ze Szczecina, były wagony z wejściem środkowym (podobnie jak P1D) Było ich 8 sztuk. 7 zbudowano w Linke-Hoffman Busch w 1930 roku oraz ósmego w Christoph & Unmack w Niesky w 1937 roku. Wszystkie z nich mieściły 66 pasażerów (LHB 24 na miejscach siedzących, Niesky 26) posiadały silniki AEG USL311a o mocy 46kW, wyłączniki nadmiarowe Siemensa SA11 i nastawniki tej samej firmy typu OF93 (jedynie ten z Niesky posiadał inne – DFBR). Określano je również jako „duży szczeciniak” lub LHB. Choć lubiane przez pasażerów i pojemne wagony sprawiały kłopot mechanikom z dostaniem się do silników. Od 1957 roku zaczęto ich przebudowę na doczepne. Otrzymały symbol S3D

8 of this trams were bought as used, in an other city. They were made by Linke-Hoffman Busch in 1930 and one car by Christoph & Unmack w Niesky iin 1937. They had 66 places inside, of which 24 sitts in LHB and 26 in Niesky. They had 46 kW motors. Their construction made problems with servicing the motors. In 1957 they had motors removed and became trailers S3D.

 

720x455 650x415 800x480
595x400 695x470  
  530x280 Na zdjęciach powyżej wagon z LHB
LHB tram car on the upper photos

rząd dolny- wagon z Niesky
lower row- Niesky tram car

Zobacz także/ See also: P1D

◄◄Wstecz/ back