Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

SN1

 SN1 to wagon silnikowy, PN1 doczepny. Wyprodukowano je w Sanoku (dwie pierwsze serie) oraz w austriackim Grazu (seria trzecia). Nadwozie drewniane, podwozie stalowe. Resorowany piórowo i sprężynowo. Koła 8-szprychowe, o średnicy 850 mm, na łożyskach ślizgowych. Wagon posiada hamulec ręczny i elektryczny. Pod pomostami znajduje się wylot rury piasecznicy służącej do posypywania w zimie torów. Obsługiwana przez ręczne podawanie piachu. Kiedyś z pantografem lirowym, dziś z typu kolejowego.

Ławki drewniane w kl II i skórzane w kl. I. 4 okna opuszczane, po 2 na klasę( w serii drugiej). Dodatkowo pod sufitem umieszczono świetliki ( seria druga miała świetliki dłuższe, aż po połowy pomostu i 4 okna na jednej stronie). Seria trzecia miała natomiast szeroki pas pudła nad oknami. Pomost oddzielony drzwiami przesuwanymi i ścianką, w połowie przeszkloną. Pomost obniżony w stosunku do reszty. Klasy są wewnątrz oddzielone drzwiami. Motorniczy dysponuje zasłonką przeciwsłoneczną, zewnętrzną. SN1 jeździł jedynie po Krakowie w 1913 -1969r.

SN1 was an motor tram and PN1 a trailer. They were built in Sanok (the first two series) and in Graz, Austria (the fird series). The upper part of construction is wooden, the lower steel. Resored with springs and blades. Wheels with 8 spokes each, diameter 850 mm. Equiped with an electric and a manual brake. Under the platforms is an end of tube of sand sprinkler. The driver had to sprinkle sand with his hands.

Wooden pews for the 2.nd class and leathered for the 1.st. 4 windows opened by winding down, 2 in each class- in the second series. Just under the ceiling are extra skylights( in the second series- longer skylights). The fird series had a wide bend over the windows. The platforms are separated by sliding doors and a wall  with a window. The platforms are a bit lower than the rest. The classes are separated with door. The tramway was used only in Krakow in years 1913- 1969.

długość/length: 9,95 m
szerokość/width: 2,27 m-seria I/ first series
2,2m- seria 2/second series
wysokość/height: 3,32 m
masa/weight: 13,2 t
silniki/motors: 2x40kW
rozstaw osi/ wheels distance: 3,6 m
miejsc siedzących/sitting places: 24
miejsc stojących/standing places: 37

190x190 220x325 330x165
Zdjęcia zrobiono w Krakowie. 260x180 295x415
zaj. Podgórze
615x460
przedział klasy I
615x460
pzredział klasy II
610x455
605x450 380x385
zaj. Podgórze
 

Zobacz także/ See also: SN2+PN2 ; SN3+PN3 ; SN4+PN4

◄◄Wstecz/ back