Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

Herbrandt U-107c "Kuc"

Wyprodukowany w latach 1910-1919 przez Herbrandta, z silnikami AEG. Wąskotorowy, jedno wózkowy. Wyglądem niewiele się różnił od zamieszczonych obok Herbrandtów (za wyjątkiem wagonu hanowerskiego). Były powolne, lecz miały dobre przyspieszenie, przez co dobrze nadawały się do miast. Fabrycznie nie posiadały zabudowanych pomostów. Posiadał hamulce :ręczny i zwarciowy. Tramwaje te trafiły do KEŁ w latach 1910-1911 w liczbie 39 egzemplarzy. Kolejnych 5 egzemplarzy niestety nie zdążyło dotrzeć do Łodzi przed wojną. zawieruchę wojenną przeczekały na placu fabryki. KEŁ z powodu powojennego kryzysu nie było stać na wykup tramwajów natomiast ŁWEKD borykał się niedoborem taboru. Wagony zostały odkupione i dopiero w 1920 roku trafiły do Łodzi. Jednak nie na linie miejskie, ale na podmiejskie. służyły jako wagony gospodarcze, oraz jako "bisy" na miejskich odcinkach linii podmiejskich. Wagony silnikowe U-107c z KEŁ i ŁWEKD zostały wycofane z ruchu w 1958 roku przez MPK Łódź, ostatnie doczepki zjechały z tras do 1961 roku.

Produced in 1910-1919 by Herbrandt, with AEG motors. Narrow-rail tram, with one trolley. This tram were slow, but with doog acceleration, so it were good for city usage. Oryginally had no biult-up platform. It had electrodynamic and manual brakes. Used in 1920-57 and till 1961 as a trailers by Lodz sub city rails.

długość/lenght: 7,8 m
szerokość/width: 2,0 m
wysokość/height: 3,2 m
rozstaw kół/wheels distance: 1,8 m
masa/weight: 8,8 t
miejsc siedzących/sitting places: 20
miejsc stojących/standing places: 23
silniki/motors 2x15,5kW

Zobacz też/ see also: Herbrandt VNB-125, Herbrandt Pullman, Ge-58, Landsberg

◄◄Wstecz/ back