Główna
Home

Miasta
Cities

Co nowego
What's new

O stronie
About the page

Linki
Links

O mnie
About

Škoda 16T

Tramwaj ten został zamówiony do Wrocławia. W grudniu 2006 pierwszy egzemplarz został sprowadzony do tego miasta. W sumie 17 sztuk zasili tamtejszy zakład komunikacji, w zamian za wycofywane 102-ki.

 

Oto parę faktów z ulotki dostępnej po prawej:

16T- pięcioczłonowy, jednokierunkowy tramwaj niskopodłogowy. Nowoczesna sylwetka 14T (i 16T) została stworzona przez Studio Projektowe Porsche. Wagon posiada trzy wózki, z czego środkowy toczny i z niską podłogą nad nim. Nad wózkami napędnymi podłoga jest wyższa o 1 stopień. Przy pierwszych drzwiach znajduje się wysuwana platforma dla inwalidów.
Każdy z dwóch chłodzonych powietrzem falowników IGBT zasila po jednym silniku z wózka. Silniki trakcyjne asynchroniczne, trójfazowe. Pojazd wyposażono w elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny szynowy oraz trakcyjny ( z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach).

Škoda leaflet in English ( text+ technical drawing)
Ulotka Škody w jęz. angielskim (tekst+ schemat wagonu)

długość/length: 31,8m / 30,3m
szerokość/width: 2,46m
wysokość/height: 3,4m
waga/weigh: 37,4t / 54 t
udział niskiej podłogi/low floor percentage: 65%
wysokość podłogi/ floor height: 350mm
miejsc siedzących/sitting places: 69
miejsc stojących/standing places: 174
prędk. maks/ max speed: 70 km/h (kmph)
moc silników/motors: 4x90kW

900x595
transport nowego wagonu
900x600 900x600
900x600   2050x1535
pulpit motorniczego
1025x770
prezentacja nowych pojazdów w zajezdni
1025x770
prezentacja nowych pojazdów w zajezdni
500x320
wizualizacja

 

Zobacz też/ See also: Tatra RT6-N1 ; Combino ; NGT6 Bombardier ; Cityrunner

◄◄Wstecz/ back