Główna
Home
Miasta
Cities
Co nowego
What's new
O stronie
About the page
Linki
Links
O mnie
About me

Typ I
Type I

 Do Poznania dostarczono je na przełomie lat 1897/1898. Było ich 15 sztuk. Wyprodukowano je w Bergische Stahlindustrie i posiadały aparaturę Union Elektrizitats Gesellschaft z Berlina. Posiadał 1 silnik typu GE800 o mocy 15 KM. Posiadały 16 miejsc siedzących ustawionych równolegle do ścian (siedziało się plecami do okien) oraz 12 stojących na pomostach. Na każdej ze ścian bocznych były 3 szerokie okna, pomosty otwarte. W 1909 roku wagony otrzymały drugi silnik. Od 1921 roku rozpoczęto zabudowywanie pomostów oraz montowano obwody hamowania elektrodynamicznego. Od 1925 roku w związku z dostawami Ringhofferów rozpoczęto przebudowe tych wagonów na doczepne. Wydłużano im pomosty, likwidowano ścianki działowe wewnątrz oraz demontowano aparaturę. Łącznie na doczepy przebudowano 11 wagonów, pozostałe 4 zasiliły tabor gospodarczy. W 1948 roku wszystkie wagony doczepne przebudowano na typ P3D

Poznań got 15 of this tramcars in 1897/98. They were made by Bergische Stahlindustrie with Union Elektrizitats Gesellschaft electric equipment. It had one 15 HP motor. It had 16 sittting and 12 standing places. At each side there were three windows;open platforms. In 1909 the cars were equipped with an extra motor. Since 1921 the platforms were being closed-up and electrodynamic brakes being added. Since 1925 this cars became non-motor trailers. In 1948 all this cars had been made  P3D type.

420x270

Zobacz też/ See also: P3D

◄◄Wstecz/ back